Familiegeheimen
Familiegeheimen is een game gemaakt in opdracht van het Iris platform (voorheen Careyn, Thebe, Surplus). De game richt zich op ouderen om meer sociaal contact te krijgen en meer te bewegen. Het prototype is oorspronkelijk ontwikkeld door NHTV-studenten en Atlantis Games heeft de game verder ontwikkelt.
In de game gaat de speler op zoek naar de vermiste Arthur van Dijk, die 30 jaar geleden verdween zonder enig idee waarom. De speler praat met meerdere personages om meer over hen en hun link met Arthur te weten te komen. Door de juiste vragen te stellen kan de speler het mysterie ontrafelen en meer te weten komen over de geheimen van de familie van Dijk.
Tijdens mijn dienst bij Atlantis Games heb ik samen met ontwerper Remco van Hout en programmeur Thom de Moor grote delen van het spel opnieuw gemaakt. Helaas konden we alleen tijdens downtime aan de game werken. Daarom waren alle inspanningen voor de gebruikersinterface incidenteel en met de focus op het grootste probleem eerst. In plaats van het geheel opnieuw te maken. Alle karakters zijn geretoucheerd in Zbrush en zijn geƫxporteerd naar Autodesk Maya. In Autodesk Maya heb ik alle personages gerigged, verlicht en gerendered.